Voor het publieke domein

Projectmanagement

Communicatieadvies

Copywriting

Een frisse blik

Communicatie binnen het publieke domein is vaak complex. Terwijl het voor de doelgroepen, zoals inwoners en andere belanghebbenden, juist begrijpelijk en helder moet zijn. Dat vraagt dus om een creatieve en open blik. Ik bijt me vast in ieder project en sla de brug tussen beleid en betrokkenen, met oog voor de verschillende belangen. 

Juist een frisse blik van buitenaf brengt nieuwe inzichten en mogelijkheden in de communicatie.

Zij zitten er al fris bij

Creatieve communicatie

in een politieke omgeving

Als je wilt communiceren in een politieke omgeving zijn nuance en politiek-bestuurlijke sensitiviteit een must.

Oftewel: aanvoelen welke aanpak het beste werkt en weten welke communicatie wanneer past. Daar ligt voor mij het grootste plezier en de uitdaging. Met mijn kleurrijke en sprankelende persoonlijkheid manoeuvreer ik moeiteloos binnen het publieke domein. Soepel bewegen en obstakels en uitdagingen zien als kansen, niet als problemen. Mijn enthousiasme neemt medewerkers mee in deze beweging, war het uitdragen van de communicatieboodschap versterkt. Zie mij als een kameleon: ik pas mijn kleur aan op de organisatie, maar ben niet bang om wat extra kleur toe te voegen!

Grenzeloos projectmanagement

Heb je een project dat om extra communicatiekracht vraagt? Bijvoorbeeld nieuw intranet voor interne communicatie of versteviging van de positionering of nieuwe branding? Ik stroop mijn gekleurde mouwen op en ondersteun je graag bij deze uitdaging! Als projectmanager ben ik inzetbaar voor onder andere:

Als creatieve smaakmaker breng ik grenzeloze ideeën en inspiratie mee. Ik durf als projectmanager buiten de lijntjes te kleuren en nieuwe paden te kiezen. Ik daag uit, stimuleer creativiteit en ga voor het allerbeste resultaat. Ik geef nieuwe inzichten, een frisse blik en vooral die extra smaak waarvan je later zegt: dít is precies wat we nodig hadden!

Sanne Welman - Eigenaar Buro Kwebbel

Communicatieadvies

Communicatie vanuit het publieke domein vraagt om zorgvuldigheid, nuance en begrijpelijke taal. Er spelen vaak veel belangen mee en de communicatie is (grotendeels) openbaar. Dan is een heldere, frisse blik altijd welkom, maar nog belangrijker is iemand die dezelfde taal spreekt en daarmee de brug slaat tussen de organisatie en belanghebbenden zoals inwoners en andere betrokkenen.

Met mijn kleurrijke en sprankelende persoonlijkheid breng ik de organisatie in beweging. Eerst door veel vragen stellen en de mensen achter de organisatie te leren kennen. Vanuit daar vertrekken we samen op het communicatieavontuur. Als ervaren communicatieadviseur bijt ik me vast in ieder vraagstuk en ga vol enthousiasme en doorzettingsvermogen aan de slag. 

De politieke gevoeligheid blijft altijd op het vizier, net als het betrekken van de verschillende belanghebbenden. Denk aan bewoners wanneer er grote veranderingen op komst zijn. Participatie is dan heel belangrijk. Samen creëren we daarom een nieuw geluid. Met een sterk ontwikkeld gevoel voor overheidscommunicatie durf ik rechts te gaan, waar iedereen links gaat. Ik voel feilloos aan wat kan en wat niet. Juist de afstand die ik als extern communicatieadviseur heb brengt die ruimte om andere keuzes te maken.

Wanneer zet je een externe communicatieadviseur in?

Stel, je krijgt een bepaalde vraag of project vanuit de gemeenteraad of van bestuurlijk niveau. Er is intern niet genoeg ruimte om dit met de juiste aandacht aan te pakken.

Een externe communicatieadviseur geeft die ruimte.

Samen met het interne team zet ik stappen richting heldere, sprankelende communicatie. Juist in een sector als het publieke domein, dat vaak een wat stoffig imago heeft. Dat maakt de uitdaging om er kleur en sprankeling in te brengen des te leuker!

Dankzij mijn ervaring in verschillende sectoren, zowel commercieel als overheid, sla ik gemakkelijk een brug tussen verschillende belanghebbenden. Ik zet verschillende brillen op om het vraagstuk goed te bekijken. Vervolgens maken we de beste keuzes op basis van de behoefte van je doelgroep.

In het kort

Kies voor een externe communicatieadviseur als…

Vervanging ziekte of zwangerschapsverlof

Projectmanager voor volledige focus op het project

Frisse blik van buitenaf

De brug tussen de publieke en commerciële sector

Copywriting

Copywriting is zo veel meer dan alleen teksten schrijven. Het is een manier om ambtelijke taal sexy te maken. Ja, dat kan op een professionele manier! 

Binnen het publieke domein wordt veel en taaie informatie gedeeld. Hoe maak je hiervan een verhaal dat voor bijvoorbeeld inwoners, werknemers of studenten gaat leven? Begrijpelijk en sprankelend. Als creatieve smaakmaker verlies ik de politiek gevoelige omgeving en verschillende belangen en regels natuurlijk nooit uit het oog.

Sanne Welman - Eigenaar Buro Kwebbel

Complete smaakbeleving voor jouw verhaal

Het Kwebbel-sausje aan je communicatie bevat vaak ook storytelling.

Een krachtige manier om doelgroepen te raken en in beweging te krijgen. Zie het als een salade: ieder ingrediënt dat je toevoegt moet iets bijdragen aan het geheel. Met allemaal losse elementen creëer je zo een complete smaakbeleving.

Copywriting voor overheid

Copywriting is binnen je overheidsorganisatie heel krachtig voor onder andere:

Smaakvolle resultaten

Meer kleur in jouw communicatie 

Kwebbelen over de volgende stap in je communicatie?

Mijn inbox staat altijd open voor smaakvolle verzoekjes!